חדשות

בריטניה: מומחים קוראים לאמץ תזונה יפנית כדי להאריך חיים

תוחלת החיים של נשים יפניות הנה מהגבוהות בעולם; מומחים תולים אותה בצריכה קלורית נמוכה, אכילת דגים, דגנים, ירקות ומוצרי סויה

מידע עדכני שפירסמה הלשכה לסטטיסטיקה בבריטניה מצביע שוב על כך שנשים יפניות מאריכות חיים יותר מנשים ברחבי העולם, ובמיוחד מנשים בבריטניה. בממוצע, נשים יפניות חיות עד גיל 86.4, בעוד שתוחלת הנשים בבריטניה עומדת על 82.7 שנים (עפ"י נתוני הלמ"ס, נכון לשנת 2012 תוחלת החיים הממוצעת של נשים בישראל היא 79.9 שנים). העיתון הבריטי "אינדפנדנט" דיווח על הדו"ח.

על פי מומחים, תוחלת החיים הארוכה של נשים יפניות נובעת מסיבות תזונתיות: מעקב אחרי דיאטה עשירה בדגים בלתי-מבושלים ותה ירוק. המלצות החוקרים הן כי אין כל מניעה לאמץ את הדיאטה היפנית וליהנות מיתרונות אריכות החיים.

הדיאטה היפנית המסורתית מורכבת מאוכל בעל ערך קלורי נמוך המוגש במנות קטנות. הצריכה הקלורית היומית הממוצעת ביפן נמוכה בכ-25% מהצריכה הקלורית של אדם ממוצע מהעולם המערבי.

קרייג ווילקוקס, מומחה בתחום הגריאטריה אשר התראיין לעיתון ה"טיימס" הלונדוני ציין, שהדיאטה היפנית מלאה במזונות נוגדי-מחלות. לדבריו, היפנים אוכלים 3 מנות דגים בשבוע, בממוצע, כמויות גדולות של דגנים מלאים וכן ירקות ומוצרי סויה. הם צורכים טופו ואצות יותר מכל אוכלוסיה אחרת בעולם, והם גם אוכלים מאכלי ים כגון תמנונים ודיונונים – מזונות עשירים בטאורין, אשר נטען שתורם להפחתת כולסטרול ולחץ-דם.

יחד עם זאת, הנתונים וההמלצות נראים פחות מבטיחים כאשר מתבוננים באוכלוסיית הגברים.

תוחלת החיים הממוצעת של גבר יפני היא 79.9 שנים, לעומת 79 שנים בממוצע לגבר בריטי (עפ"י נתוני הלמ"ס, נכון לשנת 2012 תוחלת החיים הממוצעת של גברים בישראל היא 80.4)

הממצאים פורסמו כחלק מסיכום בינלאומי שפורסם על ידי הלשכה הבריטית לסטטיסטיקה.

ערכה: ד"ר שירי אלפרט

נושאים קשורים:  חדשות,  תזונה,  תוחלת חיים,  יפן,  דגים,  דגנים
תגובות