חדשות

מחקר: קשר בין חוסר ויטמין D בהריון להופעת עששת אצל תינוקות

חוקרים קנדים מצאו, כי ככל שרמות ויטמין D אצל אמהות בעת ההיריון היו נמוכות יותר - גדלו הסיכונים לעששת אצל התינוקות שלהן בשנה הראשונה

כתב העת Pediatrics דיווח בשבוע שעבר על תוצאות מחקר שנערך באוניברסיטת מניטובה בקנדה, שבו נמצא קשר בין חוסר בוויטמין D אצל נשים בהריון לבין התפתחות עששת אצל התינוקות שלהן.

המחקר נעשה בהיקף מצומצם - 134 נשים בגיל ממוצע של 19 שנה. במחקר נמצא, כי אצל שליש מהנשים בעת ההריון נמדדו רמות נמוכות של ויטמין D. התוצאה: אצל 22% מהילודים נתגלה שכבת אמייל דקיקה בשיניים ואצל 23% התגלתה כבר עששת.

החוקרים, בראשות פרופסור רוברט שרות (Schroth), הדגישו כי אמנם "הקשר איננו 'חזק מאד' אבל ייתכן שהממצאים הם צעד ראשון במניעה: אם תזונת הנשים בעת ההריו תהיה מאוזנת ורמות ויטמין D יהיו נכונות – יש סיכוי טוב שאצל התינוקות שלהן לא נמצא עששת כבר בשנת החיים הראשונה שלהם.

המחקר התבסס על שאלונים שמילאו נשים בהריון, שכללו מידע על התנהגות בריאותית, תזונה וגם מצב סוציו-אקונומי. הן גם מסרו דגימות דם. התינוקות עברו בדיקות דנטאליות כבר בשנת החיים הראשונה ואצל שיעור ניכר ביניהם נתגלת עששת או, כאמור, שכבת אמייל דקיקה בשיניהם.

החוקרים ניטרלו מתוך הנתונים גורמים שונים כדי להגיע למסקנה: ככל שרמות הוויטמין D בעת ההיריון נמוכות, כך גדל הסיכוי לעששת ולבעיות אחרות בשיני התינוקות של אותן אמהות.

לקריאת תמצית המחקר לחצו כאן

נושאים קשורים:  חדשות,  תזונה,  ויטמין D,  תינוקות,  עששת
תגובות