חדשות

מרפאה חדשה ב"הדסה הר צופים" משלבת ייעוץ גנטי וטיפולי IVF להורים שבדרך

המרפאה החדשה חוסכת לזוגות הנושאים מחלה גנטית נדודים בין מרפאות ומומחים ומציעה תחנה אחת שבה הם מקבלים גם ייעוץ גנטי וגם הכנה להפריה חוץ גופית

ד"ר ענת הרשקו קלמנט, מנהלת היחידה להפריה חוץ גופית ב"הדסה". "המטרה שלנו היא להקל על הזוגות"

מרפאה משולבת לייעוץ גנטי וטיפולי הפריה חוץ גופית (IVF) נפתחה לאחרונה בבית החולים הדסה הר בצופים. זוגות הנושאים מחלה גנטית יוכלו להגיע מעתה למרפאה לקראת תהליך אבחון בעוברים טרום השרשה (PGD) ובכך ליעל ולזרז את התהליך.

המרפאה החדשה מציעה לזוגות הנושאים מחלה גנטית תחנה אחת בה הכל מתרחש – גם ייעוץ גנטי וגם הכנה להפריה חוץ גופית IVF, כאשר המומחים הרלוונטיים פועלים יחד תחת קורת גג אחת. כך, מסבירים ב"הדסה", התהליך אותו עוברים הזוגות נעשה מהיר ויעיל בהרבה מזה הקיים היום, והזוגות לא ייאלצו לעבור בין צוותים רפואיים רבים בדרך להגשמת החלום לילד.

ד"ר ענת הרשקו קלמנט, מנהלת היחידה להפריה חוץ גופית ב"הדסה", מסבירה: "יש זוגות שידוע להם כי הם בסיכון ללידת ילד חולה במחלה גנטית וידוע להם הגן הקשור למחלה במשפחה. אבחון גנטי טרום השרשתי הוא שיטה שנועדה לקבוע האם לעובר מחלה תורשתית עוד בטרם החל ההריון. השיטה כוללת הפריה חוץ גופית ובדיקה גנטית של כל אחד מהעוברים המתפתחים במעבדה.

"זוג שעובר את התהליך נאלץ להתמודד עם אתגרים רבים במהלך הדרך והמטרה שלנו היא להקל עליו ולא לתת לו להמשיך לנדוד בין מרפאות.

במרפאה ניתן ייעוץ למטופלים עם אבחנה גנטית למעוניינים לעבור תהליך של הפריה חוץ גופית עם אבחנה טרום השרשתית (PGD) ובפגישה מסבירים להורים שבדרך על אופן ההורשה של המצב הגנטי הקיים במשפחה והסיכוי להישנותו בהריונות הבאים, ובהתאם על האפשרויות הקיימות עבורם.

"כך, בפגישה אחת ניתנת לזוג הכנה קונקרטית לתהליך והפניה לבדיקות נדרשות גם בהיבט של מומחי הגנטיקה וגם של מומחי ה-IVF. ראינו כי המטופלים יוצאים מהפגישה פחות מבולבלים ובידיעה שסיימו את מסע ההפניות ממרפאה למרפאה וכעת יש להם כתובת אחת המלווה אותם ודואגת להמשך הטיפול עד לתוצאה הנכספת. נוכחנו לדעת כי גם בהמשך, בטיפול עצמו, הפגישה המשותפת מסייעת בהבנה ותקשורת טובה בין כל גורמי הטיפול".

את המרפאה מנהלות הרופאות הבכירות ד"ר חגית דאום, מומחית לרפואת נשים וגנטיקה וד"ר אפרת אש-ברודר, מומחית לרפואת נשים ולפריון מיחידת ה-IVF.

נושאים קשורים:  ד"ר חגית דאום,  ד"ר אפרת אש-ברודר,  ייעוץ גנטי,  ד"ר ענת הרשקו קלמנט,  הפריה חוץ גופית,  טיפולי פוריות,  PGD,  IVF,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות