חדשות

המשטרה עצרה עוזרת רוקח בחשד שגנבה תרופות במאות אלפי שקלים וסחרה בהן

בחיפוש שנערך בביתה של תושבת דרום הארץ נתפסו מאות תרופות, ביניהן נרקוטיות ופסיכוטרופיות, תרופות לטיפול בלחץ דם, כולסטרול, סוכרת וציוד רפואי רב

חלק מהתרופות שנתפסו בביתה של עוזרת הרוקח בדרום הארץ. צילום: משטרת ישראל

חוקרי משטרת ישראל של מחוז דרום יחד עם אגף אכיפה ופיקוח של משרד הבריאות עצרו ביום שני השבוע עוזרת רוקח בחשד שגנבה תרופות במאות אלפי שקלים ממעסיקה ומכרה אותם. מחר (ה') תובא החשודה לדיון בבית משפט.

בחיפוש שנערך בביתה של עוזרת הרוקח, תושבת דרום הארץ, בו נטלו חלק רוקחי האגף לאכיפה ופיקוח ושוטרי הונאה דרום, נתפסו מאות תרופות מסוגים שונים החשודות כגנובות. החיפוש נערך בעקבות מידע שהתקבל באגף האכיפה והמשטרה וממנו עלה חשד שעוזרת הרוקח המועסקת בקופה לקחה לביתה ציוד ותרופות מבית המרקחת שבו עבדה.

במהלך החיפוש אותרו מגוון רחב של תרופות אשר היו חבויות בביתה של החשודה. נתפסו תרופות נרקוטיות הכלולות בפקודת הסמים, תרופות פסיכוטרופיות הדורשות משנה זהירות בניפוקן בעיקר בגלל התלות וההתמכרות שהן עלולות לגרום. תרופות אלו משמשות בעיקר לטיפול בחרדה ולהרגעה. כמו כן, נתפסו תרופות המשמשות לבעיות לחץ דם, כולסטרול, סוכרת וכן משחות רבות. התרופות שנמצאו בבית החשודה דורשות מרשם רופא ומותרות לניפוק רק בבית מרקחת על ידי רוקח מוסמך.

בנוסף לתרופות, נתפסה בביתה של עוזרת הרוקח כמות מסחרית של אביזרים רפואיים, תחבושות, מדי חום ועשרות אריזות של תוספי תזונה. החשודה נעצרה, כאמור, לחקירה ומחר יתקיים דיון בעניינה בבית המשפט.

"שימוש לא מושכל ולא לפי הצורך של התרופות עלול לגרום למגוון רחב ביותר של תופעות לוואי רבות ולסכן את בריאות הציבור עד כדי גרימת מוות", מסר ד״ר רוני ברקוביץ, ראש אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות.

"עבירת גניבה ממעביד היא עבירת פשע של עד שבע שנות מאסר. מעבר לכך, סחר בתרופות באופן לא חוקי פוגע בשלום הציבור ויכול לגרום לנזק בריאותי ומוות לצרכנים. אנו נמשיך לפעול יחד עם משרד הבריאות ולחשוף את העבריינים", נמסר מהמשטרה.

נושאים קשורים:  מעצר,  תרופות גנובות,  משטרת ישראל,  פלילים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
18.12.2019, 20:45

לא ממש חדשה מרעישה במדינת 1000, 2000, 4000 והתיק ההוא של הצוללות.