חדשות

יו"ר ועדת סל התרופות מזהיר: חולים ישלמו בחייהם בגלל קשיים ביורוקרטיים

ועדת סל התרופות עומדת לסיים את דיוניה ולגבש את המלצותיה בקרוב, אך האוצר לא קבע עדיין את מסגרת התקציב למימון התרופות והטכנולוגיות החדשות

פרופ' זאב רוטשטיין. "לא ייתכן מצב שבמדינה מתקדמת כמו ישראל לא יימצא פתרון ביורוקרטי לנושא מציל חיים". צילום יונתן סינדל/ פלאש 90

בעוד כעשרה ימים אמורה הוועדה הציבורית להרחבת סל התרופות לשנת 2020 להתחיל בשלב הדיונים השני, השלב שבו חברי הוועדה יחלו להתייחס לעלויות ולמחירי התרופות והטכנולוגיות החדשות שסומנו לאחר דיוני תיעדוף ודירוג כמועמדות הסופיות להכללה ברשימת ההמלצות שתוגש לאישור הממשלה. אלא שגם עתה אין הוועדה יודעת מהי מסגרת התקציב שעומד לרשותה לשם כך.

אחד מחברי הוועדה אמר, כפי שמדווח הבוקר (ה') "ידיעות אחרונות": "איננו יודעים עדיין מה גודל התקציב ואם בכלל שמר האוצר כסף עבור סל התרופות. יש רק הבטחות ל-500 מיליון שקל והיו דיבורים והצהרות על סכום גבוה יותר, אלא שבמצב הנוכחי של היעדר ממשלה קבועה אנחנו מתכוננים לקראת כאוס. עד כה, משרד האוצר לא הודיע על גובה התקציב שנשמר לוועדה" .

יו"ר ועדת הסל, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר: "לא ייתכן מצב שבמדינה מתקדמת כמו ישראל לא יימצא פתרון ביורוקרטי לנושא מציל חיים. הוועדה תסיים את עבודתה בזמן שנקבע. אני מקווה שבימים הקרובים יימצא פתרון תקציבי. יהיה מאוד מצער אם הוועדה תסיים עבודתה בסוף דצמבר, כחוק, מבלי לדעת מה גובה התקציב שעמד לרשותה ויישארו תרופות וטיפולים מצילי חיים מחוץ לרשימת ההמלצות ובגלל קשיים ביורוקרטיים חולים ישלמו בחייהם".

השבוע קיימה ועדת הכספים של הכנסת דיון שבו הועברו כ-484 מיליון שקל מעודפי האוצר למימון התחייבויות שונות, אבל אלו לא כללו אפילו שקל אחד לנושא הבריאות והתרופות.

משרד האוצר מסר הבוקר בתגובה: "אנחנו עובדים עם משרד הבריאות כדי לגבש תקציב לוועדה לפני שלב הדיונים השני, המכריע".

נושאים קשורים:  פרופ' זאב רוטשטיין,  ועדת סל התרופות,  תקציב סל התרופות,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
06.12.2019, 10:19

ישלמו?כל הזמן שילמו משלמים וישלמו.