• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

בסינגפור נלחמים בסוכרת: איסור גורף על פרסום משקאות ממותקים

אחד מכל שבעה מתושבי המדינה הראשונה בעולם שתאסור פרסומות למשקאות ממותקים הוא חולה סוכרת | היצרנים יחויבו לסמן מכלי משקאות ולציין מרכיביהם התזונתיים

שוק אוכל בסינגפור. צילום: שאטרסטוק

סינגפור תהיה המדינה הראשונה בעולם שתאסור פרסומות למשקאות לא בריאים עם תכולה גבוהה של סוכר – עוד צעד במסגרת המלחמה בסוכרת שעליה הכריזו הרשויות.

האיסור הגורף יחול על כל המדיה: העיתונות המודפסת וכל אמצעי התקשורת המשודרת והמקוונת. שר הבריאות של סינגפור מסר על כך בתדרוך לתקשורת המקומית והדגיש כי המהלך, שצפוי להיכנס לתוקף בשנה הקרובה, נעשה בעקבות התייעצות עם מומחים וממצאי סקר דעת קהל.

מהאיסור יושפעו כל סוגי המשקאות הקלים הממותקים, מיצים, משקאות יוגורט וכן קפה בבקבוקים. הרשויות בסינגפור ייאספו בתקופה הקרובה משובים למהלך הזה מהציבור וגם מיצרני המשקאות. פרטים נוספים על המהלך יתפרסמו בעקבות המשוב.

בנוסף, על היצרנים תוטל חובה להוסיף לבקבוקים ולמכלים תגיות בצבע ובקידוד שיפרטו את ההרכב התזונתי של המשקאות וידגישו את רמת הסוכר שבהם.

עוד נמסר כי "זה רק צעד אחד ממהלכים נוספים המתוכננים במסגרת המלחמה בסוכרת". בין הרעיונות שנבחנים: הטלת מס מיוחד על המשקאות הללו. בדיונים גם נמצאת הצעה לאסור כליל את מכירתם וכך לחייב יצרנים לפתח נוסחאות חדשות, רה-פורמולציה למשקאות יותר בריאים, בהרכבים תזונתיים נאותים ומבלי לאבד את הטעם. "אנחנו מחפשים אמצעים אפקטיביים, בני קיימא וארוכי טווח כדי לעצב מחדש את התנהגות הצרכנים", התבטא שר הבריאות של סינגפור.

צריכת משקאות עם תכולת סוכר גבוהה נקשרת כיום להשמנת יתר ולסיכונים למחלות שונות כמו סוכרת סוג 2 וגם מחלות לב. לפי ארגון הבריאות העולמי, אנשים הצורכים בקביעות 2-1 פחיות של משקאות עם תכולת סוכר גבוהה ביום נמצאים בסיכון של 26% לנטייה לסוכרת סוג 2. שכיחות הסוכרת בעולם עלתה פי שלושה מאז 1975.

סינגפור, כיום אחד מהמרכזים הפיננסיים החשובים ביותר בעולם, מתמודדת עם הגידול באוכלוסיית הקשישים והממשלה המקומית מחפשת כל העת דרכים לצמצום הנטל הכספי של ציבור זה על מערכת הבריאות. שיעור הסוכרת בסינגפור מצוי במגמת עלייה מאז שנות ה-90 של המאה ה-20 ומנתוני האיגוד הבינלאומי לסוכרת עולה כי אחד מכל שבעה מתושבי סינגפור הוא סוכרתי (נכון ל-2017).

סקר דעת קהל שערכה ממשלת סינגפור העלה כי יותר מ-70% תמכו במהלכים המתוכננים להטלת איסורים רגולטוריים על פרסומות למוצרי מזון שאינם בריאים.

נושאים קשורים:  משקאות ממותקים,  סוכר,  סוכרת,  סינגפור,  פרסום מוצרי מזון,  השמנת יתר,  הזדקנות האוכלוסיה,  חדשות
תגובות

מדהים, לאמץ גם בישראל