חדשות

ממשלת ספרד מתכננת לאסור את שירותי הרפואה האלטרנטיבית בבתי החולים

הסוף לדיקור? לפי ממשלת ספרד המטרה היא "למנוע פוטנציאל לאפקטים מזיקים שעשויים להיות לפרקטיקות אלו כאשר נעשה בהן שימוש כחלופה או כטיפול משלים שאינו מבוסס על הוכחה מדעית קפדנית"

טיפול באמצעות דיקור (אילוסטרציה)
טיפול באמצעות דיקור (אילוסטרציה)

ממשלת ספרד הודיעה בסוף השבוע שעבר כי היא מתכוונת לאסור ולמעשה לחסל את כל הפעילויות הנעשות כיום בנושאים המוגדרים כרפואה אלטרנטיבית ולשים להם קץ במרכזי הרפואה והבריאות בכל רחבי המדינה. בין השאר תיאסר פעילות בדיקור סיני והומאופתיה. את התכנית בנושא הזה הציגו שרי המדע והבריאות בממשלה הספרדית. הם הודיעו כי המטרה היא: "למנוע פוטנציאל לאפקטים מזיקים "שעשויים להיות לפרקטיקות אלו כאשר נעשה בהן שימוש כחלופה או כטיפול משלים כאשר איננו מבוסס על הוכחה מדעית קפדנית".

עדיין לא ברור מהודעת הממשלה הספרדית מה ייחשב ל"רפואה אלטרנטיבית", אולם בהודעה נתנו כדוגמאות אקופונקטורה והומאופתיה.

"רבים עדיין מאמינים שכמה טיפולים 'פועלים' חרף העובדה שאין כיום שום הוכחה מדעית לכך", נאמר בהודעת השרים. הכוונה היא לא לאפשר טיפולים מסוג זה בכל המרכזים הרפואיים ומרכזי הבריאות שבהם "הטיפולים חייבים להינתן בידי מקצוענים מוכרים".

יש גם כוונה למנוע לימוד של נושאי רפואה אלטרנטיבית בכל האוניברסיטאות בספרד. לשם כך יהיה על הממשלה להשיג הסכמות ואף שיתוף פעולה עם דיקנים, רקטורים ורשויות מחוזיות כדי לשים קץ להענקת דיפלומות אקדמיות בתחומי הרפואה האלטרנטיבית.

הנושא עלה באחרונה לכותרות בספרד לאחר שמומחים בתחומי מדע ובריאות החלו ללחוץ על שר הבריאות לנקוט בצעדים הנדרשים כנגד "טיפולים פסאודו-מדעיים" שונים שלאחריהם אירעו כמה מקרי מוות, שזכו לפרסום נרחב בתקשורת.

באחד המקרים הללו, כפי שפרסם גוף בשם "האיגוד הספרדי להגנה על מטופלים", צעיר בן 21 מת לאחר שהפסיק לקבל בבית חולים את הטיפולים הנדרשים למחלת הלוקמיה שלו והתפתה לטיפול אצל נטורופת שאמר לו כי ביכולתו לרפאו כליל ממחלת הסרטן באמצעות ויטמינים. על ערש דווי, כך סיפר אביו, נשמע אותו צעיר אומר: "אבא, עשיתי טעות נוראית".

נושאים קשורים:  רפואה אלטרנטיבית,  הרפואה בספרד,  מערכת הבריאות בספרד
תגובות
אנונימי/ת
03.12.2018, 22:10

צודקים. הרפואה הזו היא לא משלימה אלא אלטרנטיבית. המטופלים נאחזים בשרלטנים שכמובן לא קולגיאליים לרופאים ומקבלים על הדרך גם שטיפת מוח רוחנית לגבי תרופות, חיסונים, המדע ועוד

שוב, התגובה נובעת מחוסר ידע והבנה בנושא. יש דרכים אלטרנטיביות מנוסות שיכולות להועיל מאד לצד הרפואה הקונבנציונלית

03.12.2018, 22:48

הגיע זמן שאמץ זאת גם בישראל.

בשלב ראשון להוציא את כל השיטות של אחיזת עיניים מקופות החולים אשר נותנות בכך כסות לגיטימית לשיטות שאין בהן שום דבר חוץ מהונאת הציבור.

ההכללה מקורה בחוסר ידע. הרפואה הסינית חכמה, מנוסה , מתועדת מאד ויש לשלבה עם הרפואה הקונבנציונלית. יש להעמיק את הידע אצל העוסקים באלטרנטיבית וליצור מסגרת רישוי

הציבור ידבר ברגליים. הסיפור הקשה שפורסם, אם נכון, נעוץ בטיפשות של הנטורופט השרלטן. לדעתי צריך לעשות בדיוק להיפך. להעמיק את ההשכלה והידע של המטפלים, עם בחינות גמר ורישוי. הרי לעולם לא יוכלו להפסיק את הצורך של הציבור באלטרנטיבה חכמה.