חדשות

בדיקה: רוב כדורי הוויאגרה שמוזמנים דרך האינטרנט – מזויפים

חוקר אמריקאי, בסיוע חברת פייזר, הזמין כדורי ויאגרה מ-22 אתרי אינטרנט, וגילה כי 77% מאלה שסופקו הכילו כמויות קטנות של החומר הפעיל

רוב כדורי הוויאגרה (sildenafil) הנמכרים על גבי רשת האינטרנט הם מזויפים, ובכל מקרה מכילים כמויות קטנות יותר של החומר הפעיל בתרופה; כך עולה מבדיקה שנערכה ב-22 אתרים שמציעים את הכדורים, המיועדים לטיפול באין-אונות, דרך רשת האינטרנט. הנתונים הוצגו במהלך הכנס הבינלאומי - World Meeting on Sexual Medicine.

לפי המחקר, שהוביל ד"ר אירווין גולדסטין מהמרכז לבריאות מינית בקליפורניה, 77% מהכדורים שנמכרו דרך האינטרנט לא היו מקוריים, והכילו בין 30% ל-50% מהחומר הפעיל בתרופה המקורית, של חברת פייזר.

לדברי האתר "MedPageToday", שדיווח על התוצאות הראשוניות של המחקר, אמר ד"ר גולדטסין, כי נתח שוק התרופות שמפגין את הצמיחה הגדולה ביותר בימים אלה הוא זה של התרופות המזויפות. הוא הגדיר זאת כ"בעיה אדירה".

ב-2010, למשל, מכירות ברחבי העולם של תרופות מזויפות הוערכו בכ-75 מיליארד דולר. בארה"ב נתפסו בשנה זו תרופות מזויפות בשווי 5.6 מיליון דולר, לעומת 2.1 מיליון דולר ב-2005. לדברי ד"ר גולדסטין, אחד מכל שישה אמריקאים רכש תרופות דרך האינטרנט בשנה שעברה (2012), מה שמגדיל את הסיכון לרכישת תרופות מזויפות.

גולדסטין ערך את המחקר ביחד עם חברת פייזר על ידי הזמנת כדורי ויאגרה מ-22 האתרים הראשונים שעלו בחיפוש אינטרנטי של הצירוף “Buy Viagra”. עלות גלולה אחת באינטרנט נעה בין 3 דולר ל-30 דולר ורוב התרופות הגיעו מהונג קונג, מבריטניה ומארה"ב. כאמור, 77% מהגלולות שסופקו היו מזויפות ו-18% היו תרופות מקוריות. בנוסף לבדיקות המעבדה, ציין גולדסטין כי הכדורים המזויפים היו בצבע כחול כהה יותר, הם היו כבדים יותר ועבים יותר מהכדורים הרגילים. לדבריו, חלק מהתרופות המזויפות הכילו שאריות של גבס.

לסיכום, המליץ הרופא האמריקאי לרופאים לשאול את מטופליהם היכן הם קונים את התרופות, ולהזהיר מפני קנייה דרך האינטרנט.

לקריאת הדיווח המלא

נושאים קשורים:  חדשות,  ויאגרה,  תרופות מזויפות
תגובות